Coraz bliżej święta .... / Christmas time is coming...

By | 10/22/2015 08:18:00 AM 7 comments
Zbierałam się do tego wpisu i zbierałam, i zebrać nie mogłam. No tak czasami się ma i już.
Zrobione bombki czekały na swój czas, a i w międzyczasie zrobiły się dzwoneczki.




Mam jeszcze w zanadrzu dzwoneczki w pięknym piaskowym kolorze, ale chyba przyjdzie mi je robić już tylko w nocy :(
A gdzie jeszcze inne cudne ozdoby świąteczne: bałwanki, gwiazdki, choineczki mmmmm....
Bombki robiłam wg wzoru znalezionego w sieci ze strony www.cafesenior.pl

Polecam, bo bardzo prosta i piękna bombka wychodzi.




schemat dzięki Dusia Angulska

A usztywnienie? Ja zmieszałam wodę z klejem stolarskim Wikol (mniej wody, więcej kleju), tak polecanym przez każdą rękodzielniczkę do usztywniania ozdób. Na stronie można wyczytać, że lepiej zmieszać krochmal Ługa z klejem Wikol w proporcji 1:1, ale ja zdecydowałam się na wodę z klejem. Efekt mnie zadowala, przecież to nie ma być tak, że tą bombką można zabić człowieka ;)

Ozdoba jest sztywna i wygląda ładnie. Czas schnięcia: cała noc. Oczywiście pomyślę jeszcze nad jakimś zdobieniem tych bombek, narazie są sauté.



Dzwoneczki wyszły bardzo delikatnie i samą mnie zachwyciły. Proste, bez udziwnień z delikatnym, prostym, drewnianym koralikiem.

Dzwonki, podobnie jak bombki, robiłam ze schematu. Znajdziecie go u Yuli


fot by Yuli

Usztywnienie to samo, co w przypadku bombek. Wyszło naprawdę fajnie, a robi się je dosłownie w 5 minut :)



Oczywiście polecam spróbować wydziergać dla siebie, czy najbliższych takie cudeńka. To może się okazać fajnym prezentem pod choinkę :)
Poniżej załączam ciekawe zdjęcia ozdób świątecznych znalezionych w sieci . Może coś się przyda, chociażby do inspiracji. A TUTAJ fajny pomysł na bombki z niespodzianką!
Jeszcze znalazłam fajne schematy na stonce beautifulknit.blogspot.com
Jak zrobić prostą gwiazdę betlejemską znajdziecie na kilayla.com

Dużą galerię udostępniałam również na swoim FB, także zajrzyjcie i poszperajcie.











BTW. Dajcie znaka w komentarzach, czy coś Wam się przydało,albo może coś już też zrobiłyście na święta. Może Wy macie ciekawy pomysł albo schemat, to podzielcie się proszę :)






Nowszy post Starszy post Strona główna

7 komentarzy:

  1. Śliczne! Ja też już trochę narobiłam różnych ozdób - bombki, aniołki, dzwonki, czekają teraz tylko na ukrochmalenie. Ja usztywniam w samej Łudze i uważam, że są wystarczająco sztywne. Co do wzorów to zrobiłam tego dużego anioła, a w ubiegłym roku robiłam choinki. Najchętniej wykorzystałabym wszystkie wzory jakie wpadają mi w ręce, niestety jest to nierealne ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ozdoby świetne :) A jak uzyskałaś taki ładny okrągły kształt bombek? Na czym je usztywniałaś?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta balon do środka bombki :) Nadmuchałam i dopiero usztywniałam. Potem przebijasz balonik, wyciągasz delikatnie i jest piękna okrągła bombeczka.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Tak też myślałam, ale chciałam wiedzieć czy może jest jeszcze jakiś inny sposób :) dzięki! I o kleju wikol tez będę pamiętać :)

      Usuń
  3. Ale cudne ozdóbki :) Dzwoneczek skradł moje serce :)

    OdpowiedzUsuń